Kilka lat temu zostałam poproszona o stworzenie eksperymentalnej pracowni sztuki cyfrowej, w Bridgewater-Raritan High School w Bridgewater, New Jersey. W skład edukacyjnego programu, włączyłam fotografię cyfrową wraz z nauką rysunku i malarstwa na tabletach Wacom Intuos Pro, wykorzystując program Photo-shop CC. Dodatkowo zaproponowałam, aby studenci uczyli się historii fotografii i historii sztuki, na podstawie co-tygodniowych wykładów i domowych zadań, których celem jest stworzenie mult-medialnego, graficznego portfolio.

Projekty klasy Sztuki Cyfrowej (Digital Fine Arts), proponują szeroki zasięg nauczania o nowych mediach, w tym nie tylko o tradycyjnym rysunku i malarstwie, ale także o komputerowej grafice, projektowaniu (design) , ilustracji cyfrowej i fotografii.

Studenci uczą się cyfrowej fotografii w studio i na plenerach, używając profesjonalne, cyfrowe kamery, takie jak Canon D70 czy Nikon D500 oraz własnych, komórkowych.

telefonów.

Prace artystyczne są kolażami, łączącymi zarówno indywidualne zdjęcia wykonane przez studentów oraz ich rysunków, obrazów i oczywiście własnych pomysłów, pobudzonych wyobraźnią.

Każdy nowy projekt, poprzedzony jest motywacyjnym dialogiem, który powinien inspirować studenta do stworzenia indywidualnego obrazu, opartego na jego emocjach, wrażeniach, uczuciach I doświadczeniach.

Poza tym każdy projekt przewiduje  nauczanie korzystania ze specjalistycznych, cyfrowych pędzili I ołówków,  na tabletach Wacom Intous, przy używaniu systemu operacyjnego PS CC.

Jednym w pierwszych projektów klasy DFA, jest stworzenie kolażu składającego się z różnych, czarno-białych rysunków i monochromatycznych zdjęć, zainspirowanych grafiką Francesco Goya

Gdy Rozum Śpi – Budzą się Demony

W ramach tego programu, studenci uczą się linearnego rysunku, cieniowania I zasad kompozycji, wykorzystując cyfrowe pędzle, “mieszając piksele”, reprodukując fragmenty obrazów, a poruszając nimi, osłabiają głębię ostrości, kreując atmosferę grozy i strachu. Używając, poprzednio wykonane w ciemności własne zdjęcia, młodzi artyści sami narzucają jakoby wizję przyszłego obrazu , który powinien odzwierciedlać ich emocjonalny  stosunek do rzeczy, których się boją lub po prostu obawiają.

W tym roku, studenci uzupełniali  swoje prace, rysunkami kandydatów na prezydenta Stanów Zjednoczonych, co jakoby wiązało się nie tylko z napięciem politycznym, ale także wizją Goyi o koszmarach wojny i świętej inkwizycji w XVIII wiecznej Hiszpanii. Młodzi artyści, na podstawie własnej wyobraźni i  wykorzystywania obrazów z filmowych horrorów,  tworzyli obrazy pełne grozy. Jednym z założeń obrazu cyfrowego “Gdy Rozum Śpi – Budzą się Demony”, było nauczenie studentów jak zamienić zdjęcie, na linearny rysunek i jak go następnie przekształcić w ciekawy i dynamiczny obraz.

Ostatnią fazą nauczania, była lekcja typografii  przy pomocy narzędzi Photo-shopu i ciekawej czcionki, która miała być pomocą w estetyce całości cyfrowej ilustracji.

Na koniec, większość studentów dodała stary papier (cyfrowe zdjęcie), który przybliżył efekt klasycznej grafiki, do nowoczesnej sztuki cyfrowego obrazu.

 

To ciekawe połączenie tradycyjnej historii sztuki z najnowocześniejszymi osiągnięciami technologii powoduje, że studenci nie tylko są zafascynowani tym czego się uczą, ale osiąganymi przez siebie wielkimi postępami! Po roku, studenci klasy DFA, w większości potrafią wykonywać dobre zdjęcia i rysować na tabletach. Jest to bardzo ważne, ze względu, że 90% moich studentów – to uczniowie, którzy nie chcieli lub nie mieli nic wspólnego ze sztuką, gdy decydowali się na wybór tej właśnie klasy, lub zostali zmuszeniu do wstąpienia do niej, wymogami amerykańskiego system edukacji, który nakazuje by każdy licealista, odbył roczny kurs s dziedziny sztuki.

 

 

 

 



Learning Cross-Hatching Lines via Goya’s “The Sleep of Reason Produces Monsters”
on Wacom Intuos Pro Tablets with the use of Photoshop PS6 tools

Objectives:

  • Primary Conceptual Objective

The students will demonstrate an understanding that observing the complexity of various lines – specifically cross hatched lines-done by Goya can lead to creating unique cross-hatched drawings by the manipulation of various digital brushes.
In addition, the students will learn about the conceptual context in Goya’s drawings i.e. fear, war, dance, dreams, horror, nightmares, etc.

(b)   Practical Objective

  • The students will learn about  the cross-hatching lanes using digital brushes and digital pencils
  • They will use and practice various calligraphy lines in order to write “The Sleep of Reason Produces Monsters”- Ctr T
  • The students will use/incorporate black and white photography (the teacher will take individual photographs of each student)
  • The students will learn how to collage their own photos into the final projects
  • Merge Layers
  • Draw digitally students’ own “scary” elements
  • The background- Old Sepia Vintage- image
    1. Changing the visibility to a layers
    2. Using mask in the layer
    3. Preserve transparency
    4. Creating a composition
    5. Moving images in from other documents
    6. Creating a layer mask
    7. Editing the layer mask
    8. Cloning layers
    9. Aligning and distributing layers
    10. Creating a type layer
    11. Applying a gradient to a layer
    12. Applying a layer style
    13. Adding an adjustment layers
    14. Updating layers effects
    15. Adding a boarder
    16. Flattening and saving files
    17. Creating a clipping mask
    18. Testing out the new Filter for the Layers panel

(c)    Correlated Objective

This lesson is also relevant to learning in the subject areas of:

  • Art History
  • Social Studies
  • Geography
  • Biology/Botany
  • Human Anatomy
  • Literature
  • Spanish Culture
  • History
  • Film/Horror Movies/Cartoons

GOYA_DFA_J_WezykNickel_Eric_HalloweenXie_Christine_Halloween_ASilva_Talia_Halloween_AKutchaver_Katie_Halloween_A